Som tjej ska du helst inte kunna nått...

Japp överskriften är precis det jag menar.

Folk blir ofta förvånade snudd på chockade om man som tjej KAN någonting som tjejer helst inte ska kunna. Tjejer ska kunna laga mat, diska, städa, shoppa och andra tjejiga saker, men Gud förbjude om vi kan ge oss in i en politisk disskution, om vi är duktiga på motorer eller kan skjuta med gevär... Vi får defenitivt inte kunna dessa "killiga" saker och desutom se bra ut, för kan man "kill grejer" då ska man också vara manhaftig och helst flata.

Jag blir så jäkla trött på dessa fördomar! Jag är bra på bilar, jag kan skjuta men jag kan även shoppa, tvätta och vara über tjejig men den ekvationen verkar ge kortslutning i huvudet hos folk... för herregud jag ser jue bra ut också! Blir (mestadels) män rädda för kvinnor som kan sånt dom själva inte kan? Känner dom sig mindre manliga om en tjej kan manliga saker? När ska män förstå att manlighet inte sitter i kunskaperna du har med dig i livet, utan det sitter i hur du behandlar en kvinna...

Jag kommer aldrig bli den där tjejen som inte vågar något för att det är läskigt (såvida den inte handlar om spindlar då ställer jag mig och gråter av skräck) Jag ser varje utmaning som en lärdom och inte ett hinder, "jag kan inte" är en mening jag undviker, för jag KAN allt bara jag vill för det har min pappa sagt!

Kommentarer
Postat av: Lovisa Månson

Haha, bra skrivet, men du gjorde något brottsligt...Du skrev att du var snygg och det får man väl INTE göra om man är en fin flicka???

2011-05-24 @ 11:30:27
Postat av: Lovisa Månson

Haha, bra skrivet, men du gjorde något brottsligt...Du skrev att du var snygg och det får man väl INTE göra om man är en fin flicka???

2011-05-24 @ 11:31:04
Postat av: Sophia

Kan jue inte ljuga =P

2011-05-24 @ 12:36:54
URL: http://[email protected]

Din Åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback