Rått jakt!

Vilken jäkla start på veckan!
Jobbdagen börjar med att vi fått besked om att två råttor härjat runt i lokalen under natten, och mycket riktigt, två bamsestora råttor mötte oss när vi kom i morse, aggresiva till tusan och gick till attack med väsande och pipande ljud dessutom hoppade dom jäklarna minst en halvmeter, värsta skräckfilmen hahaha

Eftersom jag var den enda som inte var rädd (trots att dom här var sjukt äckliga) så var det på mitt ansvar att fånga dom, chefen stod uppe på en bänk och skrek medans dom andra stod i tryggt förvar inne på kontoret.

Lyckades fånga en genom att slänga/vända/kasta en papperskorg över den, problemet var bara att råttan var såpass stor och stark att man var tvungen att hålla i papperskorgen så den inte skulle välta den så när jag väl fångat den fick jag ställa mig ovanpå papperskorgen medans råttan hoppade och skrek därunder, helt sjukt.

Tillslut kom vår fastighetskötare, en störtcool jugge och slog ihjäl dom med en hammare så då fick man torka upp råttblod och hjärnsubstans från golvet... mysigt... hur var er start på veckan? hahaha


Kommentarer

Din Åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback