Jag skulle vilja...

...leva i en värld där hårda ord och höga röster inte existerar, där man säger vad man menar och man håller sina löften. Där fula ord inte är så lätta att använda och där gränserna inte är så enkla att kliva över, där moralen väger tyngre än lättjan.

Där kärlek är något vackert och ömtåligt som man skyddar och inte något man ser som nått tillfälligt tills nästa dyker upp, kärlek vid första ögonkastet, evig kärlek, en kärlek att dö för... En värld där inte pengar, utseende och status är viktigast utan ditt hem, familj och vänner ligger dig närmast.

En värld där inte varje god gärning görs med bakomliggande avsikter, där man kan vara snäll och omtänksam utan för egen vinnings skull och inte bli utnyttjad för det...

En värld där man inte skrämms av det okända, för det man inte vet något om, där man accepterar att vi alla är annorlunda pågrund av de erfarenheter vi bär med oss i livet...

Jag skulle vilja leva i denna världen, jag söker efter den, men jag tror att den bara finns i mina drömmar, för hur långt jag än på vägen vandrar så får jag bara se en skymt ibland, men jag hoppas att jag en dag når fram till mina drömmars mål...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fint skrivet vännen!!

Kramar

2011-06-12 @ 14:44:59
URL: http://minusaresa.blogg.se/

Din Åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback