Beroende...

Snart sprutar det jordgubbar ur mina öron! Efter denna långa jävliga vintern så dök han äntligen upp! Vem han? Jo han som säljer dom godaste jordgubbarna som smakar svensk sommar redan nu och han står ett stenkast från mitt jobb. Tre dagar i rad har en ask med jordgubbar varit min kvällsmat...mums...

Vet inte hur nyttigt det är egentligen men det sägs att dom innehåller skyhöga mängder antioxidanter som bland annat motverkar cancer och skadligt kolesterol. Dessutom innehåller jordgubbar rikliga mängder folat och C-vitamin, fibrer, magnesium, koppar, b-vitaminer och jod så nu är jag väll överdoserad på vitaminer, tänk att "lagom" aldrig räcker för mig =/

Hittade en gammal låt med The Beatels som jag lyssnade mycket på förr som handlar om just jordgubbs fält... typ...



Kommentarer

Din Åsikt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback